Picture1

ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης των μαθητών όλων των βαθμίδων σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Διδακτικής και Υποστηρικτικής Τεχνολογίας, Εξατομικευμένων Προσεγγίσεων και Προγραμμάτων Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής

Διοικούνται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διέπονται από  τη νομοθεσία που επεξεργάζεται και εισηγείται η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας

Ο θεσμός ξεκίνησε ως ΚΔΑΥ (Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης) το 2000 με το νόμο 2817 με το πνεύμα να αποϊατρικοποιηθούν οι μαθησιακές δυσκολίες και να αντιμετωπιστούν στο σχολείο (και εντός του εκπαιδευτικού συστήματος) όλες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στη σχολική τους ζωή.

Σκοπός των Κ.Δ.Α.Υ. είναι η « προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.»

Η ίδρυση των Κ.Δ.Α.Υ. συνοδεύτηκε με μεγάλη διαφημιστική καμπάνια  στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ, τονίζοντας τον εκπαιδευτικοκεντρικό τους προσανατολισμό και το ρόλο τους στην ένταξη των ατόμων με αναπηρίες στο σχολείο και την κοινωνία. Η από-ιατρικοποίηση των μαθησιακών προβλημάτων αποτέλεσε το βασικό επιχείρημα της εισηγητικής έκθεσης του Νόμου που ιδρύει τα Κ.Δ.Α.Υ. (βλ. Ν. 2817/00, Εισηγητική Έκθεση).

Σεπτέμβριο  2001 ιδρύονται  22 Κ.Δ.Α.Υ. με σκοπό να λειτουργήσουν πιλοτικά. Συντάχθηκε ο Κανονισμός Λειτουργίας τους και ανακοινώθηκε τον ίδιο χρόνο.